OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
§1. Definicje
- OWS – niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży.
- Sprzedający – PAKPROCES Sp. z o.o.,Czermin 7, 27-620 Dwikozy, NIP: 8641961430, REGON: 389073859, KRS: 0000904235 .
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, zawierająca ze Sprzedającym Umowę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
- Strony – Sprzedający i Kupujący.
- Umowa – umowa sprzedaży Towarów zawarta pomiędzy Stronami.
- Towar – produkt (rzecz ruchoma) znajdujący się w ofercie Sprzedawcy, stanowiący przedmiot Umowy.
- Usługi – oznacza wszelkiego typu usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego.
§2. Postanowienia ogólne
- OWS stanowią ogólne warunki umów sprzedaży w rozumieniu art. 384 i nast. Kodeksu cywilnego.
- OWS stanowią integralną część Umowy, mogą być zmienione jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- OWS są dostępne dla Kupującego przed zawarciem umowy w formie pisemnej w siedzibie PAKPROCES Sp. z o.o. lub na stronie internetowej www.pakproces.pl.
- Zawarcie Umowy jest równoznaczne z zapoznaniem się przez Kupującego z zapisami OWS oraz z akceptacją ich treści.
- W przypadku niezgodności postanowień OWS z Umową, pierwszeństwo posiadają zapisy Umowy.
- Strony wyłączają możliwość stosowania innych niż̇ niniejsze OWS wzorców umowy, w szczególności Sprzedający nie akceptuje wzorców umowy Kupującego na co Kupujący wyraża zgodę.
§3. Zawarcie Umowy
- Informacje zamieszczone na stronie internetowej Sprzedawcy, w katalogach, na ulotkach, w reklamach i innych publikacjach – nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, nawet jeśli opatrzone zostały ceną. Publikacje dotyczące produktów oferowanych przez Sprzedającego mają charakter wyłącznie informacyjny, natomiast wzorce i próbki wystawiane przez Sprzedającego mają charakter poglądowy i wystawienniczy. Szczegółowe dane techniczne podawane w publikacjach mogą w każdym czasie ulec zmianie wraz z ciągłym rozwojem i zmianami zachodzącymi w branży.
- Warunkiem zawarcia Umowy sprzedaży jest złożenie zamówienia przez Kupującego oraz pisemne potwierdzenie zamówienia przez Sprzedającego (w formie e-mail , listownie). Pisemne potwierdzenie zamówienia oznacza, że Sprzedający otrzymał zamówienie oraz przyjął je do realizacji. Złożenie zamówienia przez Kupującego nie wiąże Sprzedającego, a brak jego odpowiedzi nie oznacza milczącego przyjęcia zamówienia.
- Zamówienie od Kupującego, w formie wydruku (osobiście bądź drogą pocztową) lub drogą elektroniczną na adres e-mail Sprzedawcy, powinno zawierać następujące dane:
a) nazwę Kupującego – wraz ze wskazaniem dokładnego adresu,
b) numer NIP lub odpowiednik,
c) numer oferty Sprzedającego,
d) określenie towaru lub usługi wraz z nazwą handlową lub symbolem alfanumerycznym z oferty,
e) ilość zamówionego towaru,
f) miejsce i warunki dostawy/odbioru towaru zgodnego z ustaleniami. - Po otrzymaniu zamówienia zgodnie z §3 ust.3 OWS., Sprzedający weryfikuje możliwość realizacji zamówienia, a następnie potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji. Z chwilą otrzymania przez Kupującego oświadczenia o przyjęciu zamówienia do realizacji dochodzi do zawarcia Umowy.
- W przypadku ofert składanych przez Sprzedawcę do zawarcia Umowy dochodzi w momencie złożenia Sprzedawcy przez Kupującego oświadczenia o przyjęciu oferty bez zastrzeżeń.
- W przypadku złożenia przez Kupującego oświadczenia o przyjęciu oferty Sprzedawcy z zastrzeżeniem zmian lub uzupełnień, do zawarcia Umowy uwzględniającej zmiany lub uzupełnienia wprowadzone przez Kupującego niezbędne jest oświadczenie Sprzedającego o przyjęciu zamówienia z akceptacją zmian lub uzupełnień wprowadzonych przez Kupującego. W przypadku braku oświadczenia Sprzedawcy Umowa nie zostaje zawarta.
- Sprzedający zachowuje prawo do żądania przedłożenia przez Kupującego odpisów dokumentów rejestrowych w celu weryfikacji Kupującego.
- Sprzedający może wstrzymać się z realizacją sprzedaży w przypadku powzięcia wątpliwości odnośnie prawdziwości danych zawartych w dokumentach, o których mowa w §3 ust.3 OWS. oraz braku wpłaty ustalonych i wymagalnych w ofercie warunków płatności, takich jak zapłata za towar, usługę lub wpłata zaliczki na poczet zamówienia.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy w każdym czasie o ile Towar nie został wydany Kupującemu, osobie trzeciej działającej w imieniu Kupującego lub przewoźnikowi realizującemu dostawę do Kupującego. Odstąpienie od umowy przez Sprzedawcę nie rodzi po stronie Kupującego roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
- Anulowanie zamówienia przez Kupującego jest dopuszczalne tylko w wyjątkowych sytuacjach po uprzednim, pisemnym ustaleniu warunków anulowania zamówienia ze Sprzedającym. Sprzedający zastrzega sobie prawo do obciążenia Kupującego rzeczywistymi kosztami, które powstały do momentu anulacji – nie większymi niż wartość zamówienia.
§4. Warunki płatności
- Ceny stosowane przez Sprzedawcę są cenami netto, chyba że co innego wynika z dokumentu sprzedaży, oferty lub Umowy.
- Wynagrodzenie za Towar zostanie powiększone o należny podatek od towarów i usług VAT i zostanie niezmienne przez cały okres trwania umowy. W przypadku zmiany wysokości stawki podatku od towarów i usług po dniu zawarcia Umowy faktura/y zostanie wystawiona z nową, obowiązująca na dzień wystawienia faktury stawką, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej. Zmiana stawki podatku VAT nie wpływa na kwotę netto ceny Towaru. Zmiana ceny w zakresie podatku VAT nie będzie wymagała zmiany Umowy.
- Jeżeli Strony nie postanowiły inaczej, Kupujący reguluje należność za zamówienie wraz z ewentualnymi kosztami dostawy z góry (przedpłata).
- Kupujący wyraża zgodę na przesyłanie faktur VAT, faktur proforma, not księgowych w formie elektronicznej.
- Sprzedający dokumentuje sprzedaż fakturą VAT. Kupujący akceptuje otrzymanie faktury VAT drogą elektroniczną bez podpisu Sprzedawcy.
- Kupujący zobowiązany jest do zapłaty należności z tytułu sprzedaży towaru w terminie wskazanym w fakturze. Maksymalny termin płatności wynosi 30 dni.
- Zapłata następuje na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany na fakturze.
- Za dzień zapłaty uznaje się dzień zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy, podanym na fakturze lub dzień zapłaty gotówką.
- Jeżeli Strony postanowiły, że zapłata nastąpi w odroczonym terminie płatności, Kupujący zobowiązany jest do zapłaty w terminie i na warunkach wskazanych na wystawionej przez Sprzedawcę fakturze.
- W przypadku opóźnienia z zapłatą wynagrodzenia Kupujący zobowiązany jest dokonać zaległej zapłaty wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienia w transakcjach handlowych.
- Nieuregulowanie należności w terminie określonym na fakturze upoważnia Sprzedającego do przerwania dostaw towarów i wstrzymania realizacji już przyjętych zamówień. Sprzedający może uzależnić wykonanie nowego zamówienia złożonego przez Kupującego, który zalega z płatnościami lub opłaca faktury nieterminowo, od wpłaty zaliczki na poczet nowego zamówienia Kupującego.
- Wniesienie reklamacji nie zwalnia Kupującego z obowiązku dokonania płatności za towar w ustalonym terminie.
- Kupujący nie jest uprawniony do dokonywania potrąceń jakichkolwiek swoich wierzytelności z wierzytelnościami przysługującymi Sprzedawcy na podstawie umów sprzedaży lub najmu.
§5. Dostawa
- Czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia zawarcia Umowy do momentu wydania Towaru Kupującemu lub zewnętrznemu przewoźnikowi.
- Sprzedający wyda Towar Kupującemu po spełnieniu warunków płatności przez Kupującego.
- Dostawa Towaru objętego zamówieniem następuje do miejsca wskazanego przez Kupującego (DAP) lub poprzez odbiór Towaru w magazynie Sprzedawcy przez Kupującego (EXW).
- Dostawa DAP odbywa się transportem własnym Sprzedawcy lub za pośrednictwem zewnętrznego przewoźnika.
- Terminy dostawy wynikające z uzgodnień między stronami, mogą ulec zmianie w przypadku zdarzeń, za które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności.
- Koszty dostawy określane są w Umowie.
- Jeżeli Oferta lub Umowa nie zawiera kosztów transportu, a przewozu/przesłania Towaru do Kupującego dokonuje samodzielnie Sprzedający lub Sprzedający przy wykorzystaniu przewoźnika lub innej osoby trzeciej, koszt przewozu, przesłania, ubezpieczenia na czas przewozu/przesłania oraz odbioru Towaru ponosi Kupujący. Powyższe koszty zostaną doliczone do wynagrodzenia Sprzedawcy.
- Na podstawie art. 548 §1 Kodeksu cywilnego korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzą na Kupującego z momentem:
a) podpisania Protokołu Odbioru (w przypadku odebrania Towaru bezpośrednio przez Kupującego albo dostarczenia Towaru przez Sprzedawcę do Kupującego),
b) nadania przez Sprzedawcę Towaru do Kupującego za pośrednictwem przewoźnika lub innej osoby trzeciej (w przypadku przewozu/przesłania Towaru za pośrednictwem przewoźnika lub innej osoby trzeciej). - Sprzedający ponosi odpowiedzialność za opóźnienie w dostawie Towaru jedynie w przypadku jego wyłącznej winy oraz tylko do wartości niedostarczonej części zamówienia.
- Osoba dokonująca odbioru Towaru w imieniu Kupującego winna posiadać upoważnienie wydane przez osobę̨ uprawnioną do reprezentacji Kupującego chyba, że z zamówienia lub innego dokumentu wynika upoważnienie do odbioru Towaru. Uznaje się, że osoby odbierające Towar w siedzibie Kupującego mają upoważnienie do odbioru Towaru.
- Wydanie Towaru Kupującemu zostanie potwierdzone:
a) protokołem odbioru, zwanego dalej „Protokołem Odbioru” – w przypadku gdy odbioru Towaru od Sprzedawcy dokonuje bezpośrednio Kupujący (dotyczy również samodzielnego dostarczenia Towaru do Kupującego przez Sprzedawcę), albo
b) odpowiednim dokumentem przewoźnika lub innej osoby trzeciej potwierdzającym nadanie Towaru przez Sprzedawcę do Kupującego – w przypadku, gdy dostarczenia (przesłania, przewozu) Towaru od Sprzedawcy do Kupującego dokonuje przewoźnik lub inna osoba trzecia. - Kupujący zobowiązany jest do pokwitowania odbioru Towaru podpisując Protokół Odbioru albo na dokumencie przewozowym (liście przewozowym lub tzw. dokumencie WZ), dołączonym do przesyłki, którą Towar dostarczono.
- Kupujący zobowiązany jest do zbadania Towaru, w rozumieniu art. 563 § 2 kodeksu cywilnego (w tym szczegółowego sprawdzenia zawartości opakowań), przy odebraniu przesyłki, którą Towar dostarczono. W zakresie powyższego obowiązku, Kupujący (lub odpowiednio osoba, którą Kupujący posługuje się w celu odebrania Towaru), zobowiązany jest do sprawdzenia sposobu opakowania, ilości i stanu Towaru, a także zweryfikowania tych okoliczności z treścią Protokołu Odbioru lub dokumentu przewozowego (listu przewozowego lub dokumentu WZ) dołączonego do przesyłki, którą Towar dostarczono. Wszelkie rozbieżności i uchybienia, Kupujący zobowiązany jest odnotować w treści każdego z egzemplarzy Protokołu Odbioru lub dokumentu przewozowego. Adnotacja taka powinna zawierać szczegółowy opis stwierdzonych uchybień. Brak takiej adnotacji jest równoznaczny z potwierdzeniem przez Kupującego, że odebrał od Sprzedawcy wskazaną w Protokole Odbioru lub dokumencie przewozowym ilość Towarów, bez wad i uszkodzeń.
- Jeżeli w momencie odbioru Towaru od przewoźnika Kupujący stwierdzi różnicę pomiędzy Towarem rzeczywiście dostarczonym, a zamówieniem lub też stwierdzi uszkodzenie Towaru lub jego opakowania, powinien on wpisać swoje zastrzeżenia do egzemplarza listu przewozowego przewoźnika lub też sporządzić odrębny protokół odbioru przesyłki z pełnym opisem szkody i podpisem przewoźnika, a następnie poinformować o tym Sprzedawcę w formie pisemnej lub drogą elektroniczną. Niedopełnienie przez Kupującego powyższych obowiązków oznaczać będzie rezygnację Kupującego z przysługujących mu uprawnień w przypadku uszkodzeń Towaru lub niezgodności z zamówieniem.
- Sprzedający nie odpowiada za żadne straty, szkody lub koszty (pośrednie lub bezpośrednie) wynikające z roszczeń Kupującego z tytułu błędów w dostawie lub jej opóźnień, spowodowane działaniem operatora logistycznego ( spedytora ).
- W przypadku nieodebrania Towaru, Sprzedający może żądać od Kupującego zwrotu kosztów transportu i zapłaty wynagrodzenia za magazynowanie Towaru. W takiej sytuacji wysokość wynagrodzenia za magazynowanie nieodebranego Towaru będzie wynosiła 0,5 % wartości netto nieodebranego Towaru za każdy dzień jego magazynowania. Nieodebranie Towaru przez Kupującego nie zwalnia go z obowiązku zapłacenia jego ceny chyba, że Strony umówią się inaczej.
- W przypadku odmowy przyjęcia przez Kupującego towaru lub złożenia przez Kupującego oświadczenia o rezygnacji z przyjęcia towaru, za chwilę wydania towaru przyjmuje się odpowiednio dzień odmowy przyjęcia przez Kupującego towaru lub dzień poinformowania Kupującego o gotowości towaru do odbioru. W takim przypadku Kupujący upoważnia Sprzedającego do złożenia oświadczenia o odbiorze towaru przez Kupującego.
- W przypadku nieodebrania przez Kupującego towaru w okresie 3 miesięcy od zawarcia Umowy, Kupujący wyraża zgodę na jego utylizację przez Sprzedającego na koszt Kupującego.
§6. Prawo własności
- Prawo własności dostarczonych towarów przechodzi na Kupującego dopiero z chwilą pełnego zapłacenia należności za odebrany Towar oraz innych należności wynikających z umowy sprzedaży bez względu na miejsce składowania lub zamontowania w innych przedmiotach.
- Z chwilą wszczęcia postępowania upadłościowego lub układowego w stosunku do Kupującego jest on zobowiązany oznaczyć Towar w sposób wskazujący istnienie zastrzeżenia prawa własności na rzecz Sprzedającego.
- W przypadku zajęcia Towaru, stanowiącego własność Sprzedającego, w toku postępowania egzekucyjnego skierowanego do majątku Kupującego, zobowiązany jest on niezwłocznie poinformować Sprzedającego o tym fakcie oraz współdziałać przy realizacji jego praw względem podmiotu dokonującego zajęcia towaru w ramach wszelkich dostępnych środków. Wszelkie powstałe w związku z działaniami zaradczymi koszty mające na celu zwolnienie, wydanie lub przywrócenie stanu pierwotnego Towaru objętego zastrzeżonym prawem własności ponosi Kupujący. Powyższe dotyczy również kosztów uzasadnionych postępowań sądowych, o ile kosztów tych nie będzie można wyegzekwować od osoby trzeciej.
- Na żądanie Sprzedającego, Kupujący zobowiązany jest do przedstawienia wszelkich niezbędnych informacji na temat stanu i zapasów Towarów będących własnością lub współwłasnością Sprzedającego i przeniesionych na Sprzedającego roszczeń. Ponadto, na żądanie Sprzedającego, Kupujący zobowiązany jest do wyraźnego zamieszczenia na opakowaniach towarów będących własnością lub współwłasnością Sprzedającego informacji o prawie własności Sprzedającego.
- W przypadku przetwarzania przez Kupującego Towarów dostarczonych przez Sprzedającego przed nabyciem przez Kupującego ich własności, Sprzedający staje się właścicielem tak wytworzonych przedmiotów. Jeśli w procesie wykorzystywane są inne materiały stanowiące własność osób trzecich, Sprzedający uzyska prawo współwłasności do powstałych przedmiotów w stopniu równym stosunkowi wartości fakturowej Towaru dostarczonego przez Sprzedającego do wartości fakturowej pozostałych materiałów wykorzystanych przy wytworzeniu przedmiotu.
- Do czasu zaspokojenia wierzytelności Sprzedawcy Kupujący nie może obciążać Towarów objętych zastrzeżeniem prawa własności jakimikolwiek prawami na rzecz osób trzecich.
- Kupujący nie może, bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy, przenieść na inny podmiot całości lub części swoich praw ani obowiązków wynikających z Umowy, w tym dokonać cesji jakichkolwiek praw.
- Kupujący wyraża zgodę na wykorzystanie przez Sprzedającego jego logo (znaku towarowego) na potrzeby promowania na stronie internetowej www.pakproces.pl lub innych materiałach reklamowych.
§7. Montaż, uruchomienie, serwis
- W celu umożliwienia Sprzedającemu należytego wykonania usługi Kupujący zobowiązany jest:
a) zweryfikować możliwość instalacji Towaru na zakładzie biorąc pod uwagę jego infrastrukturę oraz parametry techniczne Towaru,
b) zapewnić niezbędny sprzęt do rozładunku Towaru,
c) zapewnić transport Towaru na terenie zakładu do miejsca instalacji,
d) poinformować Sprzedającego o zasadach wstępu na teren zakładu, poruszania się po terenie zakładu, warunkach pracy oraz zapewnić (o ile występują) odpowiednie dokumenty/przepustki uprawniające do wejścia lub wjazdu i poruszania się po terenie zakładu,
e) zapewnić transport narzędzi, części zamiennych i materiałów pomocniczych w przypadku, gdy dojazd Sprzedającego do miejsca wykonania usługi nie będzie możliwy,
f) przygotować miejsce i otoczenie, gdzie usługa będzie wykonywana, zgodnie z przepisami BHP oraz wymogami realizowanej usługi,
g) zapewnić osobom wykonującym usługę bezpieczne miejsce do przebrania się, przechowania pod zamknięciem rzeczy osobistych i dostęp do urządzeń sanitarnych,
h) zapewnić osobom wykonującym usługę miejsce (posiadające zabezpieczenie) do przechowywania narzędzi i materiałów. - Jeśli Kupujący nie stworzy warunków do wykonania usługi, opisanych w §7 ust.1 OWS, Sprzedający może odstąpić od części umowy dotyczącej instalacji, uruchomienia i szkolenia. W tej sytuacji Kupujący zobowiązany jest do pokrycia poniesionych przez Sprzedawcę kosztów dojazdu do Kupującego oraz kosztów czasu pracy serwisanta. Jeżeli w związku z powyższym występują koszty dodatkowe, Sprzedający może dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.
- Odbiór prac wykonanych przez Sprzedającego następuje w formie protokołu odbioru podpisanego przez upoważnionych przedstawicieli Sprzedającego i Kupującego. W przypadku nieprzystąpienia przez Kupującego do odbioru lub odmowy podpisania protokołu, Sprzedający wyznaczy Kupującemu dodatkowy termin do dokonania odbioru, z którego bezskutecznym upływem odbiór uważa się za dokonany przez obie Strony, w terminie pierwotnie wyznaczonym.
§8. Gwarancja i rękojmia
- Towar posiada 12 miesięcy gwarancji producenta, która liczona jest od daty wystawienia faktury VAT lub daty dokumentu z §5 punkt 11 potwierdzającego dostawę Towaru.
- Szczegółowe zasady gwarancji oraz jej okres określa karta gwarancyjna lub/i instrukcja obsługi Towaru, przekazana wraz z Towarem.
- Uprawnienia Kupującego z gwarancji mogą być uwarunkowane dokonywaniem przez Kupującego przeglądów okresowych i przeprowadzaniem regularnych konserwacji Towaru.
- Zgłoszenie reklamacji dla swojej skuteczności musi nastąpić niezwłocznie po wykryciu wady, nie później jednak niż w terminie 7 dni od jej wykrycia na adres e-mail: serwis@pakproces.pl
- Brak zgłoszenia reklamacji w terminie opisanym w §8 ust.4 OWS powoduje utratę przez Kupującego uprawnień́ wynikających z udzielonej gwarancji.
- W przypadku uzasadnionej reklamacji Sprzedający zobowiązany jest do bezpłatnego usunięcia wady fabrycznej Towaru. Kupującego obciąża obowiązek zwrotu kosztów dojazdu serwisanta, liczony w obie strony.
- W przypadku uznania reklamacji za nieuzasadnioną Sprzedający może żądać pokrycia przez Kupującego poniesionych przez Sprzedawcę kosztów czasu pracy serwisanta.
- Za reklamację nieuzasadnioną przyjmuje się wady Towaru wynikające z:
a) uszkodzeń spowodowanych przez użytkującego Towar w następstwie niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją korzystania z niego lub jego obsługi, co dotyczy również̇ jego zamontowania, instalacji i konserwacji,
b) uszkodzeń powstałych w następstwie dokonania naprawy Towaru przez osoby nieupoważnione bądź w następstwie przeróbek i zmian konstrukcyjnych,
c) naturalnego zużycia zespołów lub części urządzeń,
d) uszkodzeń towaru spowodowanych korzystaniem z niewłaściwych materiałów
e) eksploatacyjnych
f) gwarancja obowiązuje Sprzedającego tylko wobec pierwszego Kupującego.
g) odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne jest wyłączona (artykuł 558 paragraf 1 Kodeksu cywilnego).
§9. Okres obowiązywania umowy
- Umowa zostaje zawarta na czas jej wykonania.
- Jeżeli Kupujący dopuścił się opóźnienia z zapłatą wynagrodzenia albo jeżeli ze względu na jego sytuację określoną w ust. 3 poniżej, Sprzedający wyznaczy Kupującemu dodatkowy termin (może tego dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej), a po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu może od Umowy odstąpić. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy przysługuje Sprzedawcy w terminie 2 (słownie: dwa) miesięcy od dnia wystawienia faktury pro forma. Odstąpienie powinno zostać dokonane w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Sprzedający może rozwiązać niniejszą umowę ze skutkiem natychmiastowym bez obowiązku wypłaty jakiegokolwiek odszkodowania lub kwoty o podobnym charakterze, na podstawie pisemnego oświadczenia, w przypadku:
a) wystąpienia niewypłacalności Kupującego
b) postawienia Kupującego w stan likwidacji - W przypadkach określonych w pkt 2 Sprzedającemu przysługuje zwrot wszystkich poniesionych kosztów w związku z wykonaniem Umowy.
§10. Obowiązki Sprzedawcy
- Całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy na podstawie Umowy zostaje ograniczona do wysokości wynagrodzenia netto zapłaconego Sprzedawcy przez Kupującego w wyniku wykonywania Umowy (liczonego według stanu na dzień zaistnienia zdarzenia wywołującego szkodę).
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność tylko za winę umyślną oraz nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści drugiej Strony.
§11. Obowiązki kupującego
- Zapłata kwoty określonej w Umowie.
- Kupujący zobowiązuje się do nieodwołalnego zakupu Towaru.
- Kupujący nie może odstąpić od Umowy po złożeniu zamówienia.
- Protokolarny odbiór Towaru w terminie 14 dni od przekazania informacji przez Sprzedającego o możliwości odbioru.
§12. Odpowiedzialność
- Strony Umowy zwolnione są od odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Towaru w przypadku zaistnienia siły wyższej.
- Strony zgodnie uznają za siłę wyższą zdarzenie, na którego wystąpienie Strona nie ma wpływu oraz którego następstwa nie można było przewidzieć i którego następstwom nie można było zapobiec, mimo dołożenia największej staranności, w szczególności pożary, powodzie, trzęsienia ziemi, huragany, wypadki, eksplozje, niepokoje społeczne, zamieszki, strajki, inwazje zbrojne, wojny, ataki terrorystyczne.
- Strona, która zostanie dotknięta działaniem siły wyższej zobowiązana jest niezwłocznie poinformować o tym drugą Stronę za pomocą poczty elektronicznej albo na piśmie w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Strona powołująca się na działanie siły wyższej w celu wyłączenia swojej odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań umownych, jest zobowiązana, pod rygorem nie uznania wyłączenia odpowiedzialności, do niezwłocznego, ale nie później niż w ciągu 10 (słownie: dziesięciu) dni, zawiadomienia drugiej Strony o wystąpieniu takich okoliczności i ich przyczynie, przekazania wszelkich związanych z tym informacji, w tym udokumentowania i uzasadnienia związku pomiędzy działaniem siły wyższej a niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem zobowiązań umownych.
- Po zakończeniu działania siły wyższej Strona odpowiednio dotknięta takim zdarzeniem zobowiązana jest niezwłocznie powiadomić o tym drugą Stronę na piśmie i niezwłocznie wznowić wykonywanie Umowy.
- Strona powołująca się na działanie siły wyższej jest zobowiązana do realizacji swoich zobowiązań wynikających z Umowy w takim stopniu, w jakim jest to możliwe i nie podlega wpływowi działania siły wyższej, a po ustaniu działania siły wyższej do niezwłocznego ich podjęcia. Okres przesunięcia realizacji Umowy zmienia się o okres trwania siły wyższej, chyba że Strony ustalą inaczej.
§13. Pozostałe postanowienia
- Teksty Umowy i OWS w języku polskim są wersją oryginalną.
- Wszelkie ustne uzgodnienia i zapewnienia zarówno Sprzedającego jak i Kupującego wymagają dla swej ważności potwierdzenia w formie pisemnej, dokumentowej lub elektronicznej.
- W sprawach nieuregulowanych w OWS stosuje się wyłącznie odpowiednie przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu cywilnego.
- Sądem właściwym do rozstrzygania sporów mogących wyniknąć z Umowy jest sąd powszechny właściwy miejscowo dla Sprzedawcy.
- Sprzedający jest uprawniony do zmiany treści OWS i załączników do OWS w każdym czasie. Zmiany OWS dokonane po dniu zawarcia przez Strony umowy sprzedaży nie mają mocy wiążącej dla tej umowy, lecz wiążą Strony w wszelkich umowach zawartych po dacie zmiany OWS.
- Zasady przetwarzania danych osobowych Kupującego przez Sprzedawcę określa Polityka prywatności dostępna na stronie Sprzedawcy pod adresem www.pakproces.pl.
- Stwierdzenie nieważności pojedynczych postanowień nie ma wpływu na ważność pozostałych postanowień OWS.
- Wszelkie zmiany do Umowy mogą być wprowadzone drogą aneksów podpisanych przez upoważnionych przedstawicieli obu Stron – sporządzanych w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Kupujący i reprezentujące Kupującego osoby niniejszym oświadczają i potwierdzają, że:
a) zawarcie Umowy nie stanowi naruszenia jakichkolwiek obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów lub stosunków prawnych łączących Kupującego z innymi podmiotami;
b) na zawarcie Umowy nie jest wymagana zgoda jakiegokolwiek podmiotu ani też organu Kupującego;
c) nie są znane Kupującemu ani reprezentantom Kupującego okoliczności, które mogą utrudnić lub uniemożliwić wykonanie przez Kupującego zobowiązań wynikających z Umowy;
d) Kupujący nie jest niewypłacalny, zagrożony niewypłacalnością, nie zgłoszono wniosku o ogłoszenie upadłości Kupującego oraz wniosku restrukturyzacyjnego, a także nie są znane Kupującemu ani reprezentantom Kupującego okoliczności, które mogłyby spowodować niewypłacalność Kupującego, - W przypadku, gdyby którekolwiek z wyżej wymienionych oświadczeń przestało odpowiadać prawdzie w okresie obowiązywania Umowy, Kupujący zobowiązuje się niezwłocznie poinformować o tym Sprzedającego.
- Strony Umowy zobowiązują się zachować poufność w zakresie treści umowy, jej wykonania, a także innych okoliczności z nią związanych, w szczególności wszelkich informacji przekazanych w trakcie lub w związku z niniejszą umową.
- W przypadku, gdyby którakolwiek ze Stron zobowiązana została na mocy przepisów prawa do przekazania informacji związanych z tą umową, Strona ta ujawni informacje jedynie we wskazanym zakresie oraz bez zbędnej zwłoki powiadomi drugą Stronę o okolicznościach, warunkach i zakresie przekazania informacji.
- Strony zobowiązują się do zachowania poufności również po rozwiązaniu lub wygaśnięciu Umowy.
- Kupujący odpowiada za działania i zaniechania osób, z których pomocą będzie wykonywał zobowiązania wynikające z Umowy, jak za własne działania i zaniechania, jak też za działania i zaniechania osób, którym wykonanie Umowy powierzy, chociażby nie ponosił winy w ich wyborze lub też ich wykonanie powierzył osobie, która zawodowo trudni się wykonywaniem zobowiązań takiego rodzaju. Odpowiedzialności powyższej nie ogranicza niezwłoczne powiadomienie Sprzedającego o osobie i miejscu zamieszkania (siedzibie) swojego zastępcy.
- W przypadku, gdyby którekolwiek z postanowień Umowy okazało się z jakiegokolwiek powodu nieważne lub nieskuteczne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy, a Strony zobowiązują się do zastąpienia tych nieważnych lub nieskutecznych postanowień postanowieniami mającymi moc prawną i skutek ekonomiczny możliwie najbardziej zbliżony do zastępowanych postanowień.
- Jeżeli w czasie trwania umowy stan prawny, który obowiązywał w czasie zawierania umowy zmieni się w ten sposób, iż znaczenie, jakie Strony nadały poszczególnym postanowieniom umowy zmieni się, a z przepisów prawa będzie wynikało, iż nowy stan prawny ma zastosowanie do stosunków prawnych regulowanych niniejszą umową, Strony zobowiązują się do stosownej zmiany całości lub części umowy, tak, aby przywrócić jej pierwotne znaczenie.
- Wszelkie spory powstałe w związku z wykonywaniem Umowy rozwiązywane będą przez Strony polubownie. W razie niedojścia do porozumienia w ciągu 1 miesiąca od zgłoszenia sporu w formie pisemnej przez jedną ze Stron, spór rozwiązany zostanie przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy W przypadku, gdyby Sprzedający był powodem w sporze, Sprzedający wybierze sąd właściwy do rozstrzygnięcia sporu albo według miejsca swojej siedziby albo przez właściwy rzeczowo sąd w Warszawie.
Ostatnia aktualizacja: 01.04.2025